Автор gmk (Учредитель)
Время 2003-07-17 17:54
Sam Rockwell ("Confessions of a Dangerous Mind") has signed on to star in John McKay's "Piccadilly Jim" for London-based Mission Pictures. Based on P.G. Wodehouse's comic novel, the script was adapted by Julian Fellowes who won an Oscar for "Gosford Park."
The story centers on an American rogue named Jim Crocker in 1930s London and New York whose antics upset his social-climbing stepmother and scares off the girl of his dreams.
According to Variety, Rockwell will play Crocker and Tom Wilkinson ("Normal") will play his father. Other cast members will be announced shortly.
Rockwell recently completed work on Ridley Scott's "Matchstick Men" where he stars opposite Nicolas Cage and Alison Lohman.
Production on "Piccadilly Jim" is scheduled to begin in October.
Автор Irchen
Время 2003-10-08 16:29
Да, не могу дождаться:) Не только потому, что люблю Вудхауза, но и потому тоже, что считаю Сэма Рокуэлла конгениальным актером. По его словам, в проекте будет еще Кэти Бейтс.
Если кто-то вдруг обладает инсайдейрксой (тили аутсайдерской) информации относительно проката этого фильма в России, просьба не ........,
и поделиться инфой.
Автор gmk (Учредитель)
Время 2005-06-07 15:38
Фильм есть в каталоге "Централ Партнершип" http://www.centpart.ru/
написано следующее:
ДЖИМ С ПИКАДИЛЛИ ( PICCADILLY JIM )
Режиссер:
Джон Маккей («Клуб неудачниц»)
В ролях:
Сэм Роквелл , Том Уилкинсон , Фрэнсис О’Коннор, Бренда Блетин
Комические приключения молодого американца в Лондоне и Нью-Йорке. Романтическая комедия от сценариста "Госфорд-Парка" ("Оскар" за лучший сценарий) по роману П. Г. Вудхауса ("Дживс и Вустер"). О молодом американце Джеймсе Крокере говорит весь Лондон: не проходит дня, чтобы этот лихой красавец не попал в историю, связанную со скандалом в баре или женщинами легкого поведения. Слухи о Джиме доходят до Нью-Йорка, и, приехав в Америку, Джим вынужден скрывать свое настоящее имя и привычки, чтобы добиться расположения сводной кузины Анны. На этом пути он постоянно подвергается искушениям и рискует быть разоблаченным…
Жанр: Комедия
Продолжительность: минут
Количество серий:
Год выпуска: 2004
Страна: Великобритания
Автор ssmith
Время 2005-06-07 16:07
Я думаю что:
Сентралпартнершип зарекомандовала себя как фирма вкладывающая много в раскрутку,
(вспомнить хотя бы бой с тенью - по количеству шума фильм можно заносить в книгу рекордов гиннеса).
Т.е. возможно Пикадилли Джимом будет увешан весь город и он будет идти по всем кинотеатрам как это сейчас происходит с Мр и Мсс Смит.
Приятно также и то, что Сентрал сразу представляет фильм как Вудхауз - Дживз и Вустер.
(Т.е. предполгагается что все знают кто такйо ВУдхауз и ДЖивс и Вустер и сразу пойдут смотреть фильм - что приятно).
Приятно также что сценарист - оскароносец, (лично я считаю что хороший сценарий это если не 90 то 70% успеха всего фильма).
Правда я не очень помню что у Вудхауза кто-то бегал по девицам легкого поведения (или было такое?)
- в общем вопрос только в том, насколько там что-то осталось от Вудхауза?
(я думаю, что осталось - иначе зачем так назвали? В любом случае сценист был вдохновлен именно ВУдхаузом).
Автор ssmith
Время 2006-01-23 13:40
В прокате, (в кино), будет в феврале.
Автор gmk (Учредитель)
Время 2005-06-12 20:50
чё-то не пойму, хвалят или ругают?
Piccadilly Jim
A film review by Chris Barsanti - Copyright © 2005 filmcritic.com
A rather hysterical oddity that can’t decide what era it’s set in or what mood to play, Piccadilly Jim just chucks it all at the screen and hopes that some wit will come through and generate some laughs. Fortunately for the audience, some of it does – unfortunately for the film, not nearly enough.
Based on P.G. Wodehouse’s novel, the film concerns the exploits of one Jim Crocker (Sam Rockwell), a young wastrel whose social-climbing American mother (Allison Janney, sharp as a tack) has forced him and his father (Tom Wilkinson), a failed British actor, to live in London and try and impress the swells there. She does this just to tick off her competitive sister, Nesta (Brenda Blethyn), a fact not wasted on the men of the family. Spoiling his mother’s plans is Jim’s penchant to booze it up all over town, getting into fistfights and leaving flappers scattered about the house and in his bed. Jim decides to ostensibly reform his wayward ways when he meets Nesta’s step-niece Anne (Frances O’Connor), who won’t have anything to do with him unless he pretends to be someone else – Jim once wrote a gossip column under the name “Piccadilly Jim”, and once someone else writing the column (he hasn’t worked on it for years) gave a negative review to a collection of Anne’s poems. Jim thusly does the only sensible thing a fellow could do: He pretends to be a teetotaler Christian named Algernon Bayliss. Somehow, along the way, a German spy and some scientific secrets come into play, but one would be well-served to not wonder how.
Just because Piccadilly Jim is all over the place (in structure, mood, setting, and just about any way you could think of) doesn’t mean that it was doomed from the start. Wodehouse never wrote books that were all of a piece, they were usually just waif-thin plots that strung together his shtick of comically bored, lazy, and inept British aristocrats engaged in idle banter. But in director John McKay’s baffled hands, the film never quite manages to stay on its feet. Careening from full-throttle farce to light-hearted badinage to earnest romance, there’s no unified tone, and with the addition of pointless anachronisms (although the general look is the 1930s, there are some additions like modern automobiles and torch singers belting out new wave tunes) it just seems like a big old mess. In the midst of all this atonal turmoil, a good number of cast members are doing their game best to have a good time, and it shows. Rockwell, Wilkinson, and Janney are spot-on in their roles (they just mesh together, in a dysfunctional family sort of way), and would be an excellent cast were this book ever put on Broadway.
However, it’s not entirely clear what movie Frances O’Connor was made to think she was in, but pity that movie, whatever it is. Overacting doesn’t even cover what she does on the screen, sheer flailing confusion is more like it. Banging and loud where Rockwell is assured and smooth, O’Connor’s performance is the ultimate cause of the film’s failure, the tipping point that pushes it from enjoyable frivolity to just plain puzzling.
It’s hard to ruin Wodehouse, but somehow, this film just about manages it.
Reviewed at the 2005 Tribeca Film Festival.
http://filmcritic.com/misc/emporium.nsf/0/0877ae8e4e48541b88256ff3007328c1?OpenDocument